Ηχοληψία | DCARTS

Ηχοληψία
[μετονομασία μαθήματος σε «Ηχογράφηση & Μίξη του Ήχου» | Recording & Mixing Audio | Κατ’ επιλογήν υποχρεωτικό ECTS 4]

Περιγραφή
Το εργαστηριακό αυτό μάθημα εστιάζει στις συνήθεις τεχνικές ηχογράφησης και μίξης που εφαρμόζονται τόσο στον κινηματογράφο όσο και στις ηχητικές τέχνες. Παρέχει τις βασικές δεξιότητες ώστε οι σπουδαστές και οι σπουδάστριες να είναι σε θέση να εφαρμόσουν τις γνώσεις τους στην ηχητική επεξεργασία χρησιμοποιώντας μια πληθώρα ψηφιακών εργαλείων. Επικεντρώνεται στις σύγχρονες τεχνικές παραγωγής δίνοντάς σας τη δυνατότητα να εξοικειωθείτε με επαγγελματικά λογισμικά για τη μίξη του ήχου και να αποκτήσετε πρακτική εμπειρία μέσα από ένα σύνολο εργασιών που παρουσιάζεται στην τάξη με σκοπό την ανταλλαγή απόψεων και γνώσης.
Σχεδιάγραμμα Διδασκαλίας
1. Εισαγωγή σε Digital Audio Workstation
2. Τεχνικές μοντάζ
3. Ηχοχρωματική ισορροπία
4. Έλεγχος δυναμικής περιοχής
5. Στερεοφωνία, φάση
6. Τεχνικές με χρονοκαθυστέρηση
7. Παρουσιάσεις εργασιών στην αίθουσα
8. Μικρόφωνα Ι
9. Μικρόφωνα ΙΙ
10. Παρουσιάσεις
11. Παρουσιάσεις
12. Παρουσιάσεις
13. Παρουσιάσεις
Παραδόσεις κλικ!
Βαθμολογίες εδώ

Εργασίες
| ημ.παράδοσης | 23:59 | 1η Εργασία | Μίξη Ήχου | 30% | 21/11/2022
| ημ.παράδοσης | 23:59 | 2η Εργασία | Επιλογή Εργασίας | 60% | ημ. υποβολής ανάλογα με την εργασία
| ημ.παράδοσης | 23:59 | 3η Εργασία | Remix | 10% | 23/01/2022
 Τι θα χρειαστείτε
Έναν υπολογιστή. Με την πάροδο του χρόνου ο προσωπικός σας υπολογιστής θα γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της δουλειάς σας. Μπορείτε επίσης να δουλεύετε με τα μηχανήματα στο εργαστήριο της σχολής.
Ακουστικά HiFi: Είναι μια καλή ευκαιρία να αγοράσετε ένα ζευγάρι ακουστικών. Θα σας βοηθήσει να ακούτε σωστά αυτά που δημιουργείτε μέσω του υπολογιστή. Εταιρίες όπως η Beyerdynamic, η AKG, η Sennheiser κ.ά.  κατασκευάζουν αρκετά αξιοπρεπή και προσιτά μοντέλα. Προσπαθήστε να αποφύγετε τη χρήση ακουστικών DJ που συχνά έχουν έντονες χαμηλές συχνότητες, ή “ψείρες” που τις περισσότερες φορές είναι χαμηλής πιστότητας.

Εργαλεία

Στη φιλοσοφία του μαθήματος είναι η χρήση επαγγελματικών προγραμμάτων που διατίθενται ελεύθερα στο ίντερνετ, είναι ανοικτού κώδικα, είτε μπορούν να αγοραστούν σε χαμηλή τιμή, ώστε να έχετε τη δυνατότητα να δουλέψετε με τα δικά σας εργαλεία, στο λειτουργικό σύστημα που θέλετε, χωρίς πρόσθετο κόστος.

Η λίστα με τα προγράμματα επεξεργασίας ήχου βρίσκεται εδώ.
Αξιολόγηση
Το μάθημα εξετάζεται με 3 διαδοχικές εργασίες που συνυπολογίζονται στον τελικό βαθμό. Δεν υπάρχουν γραπτές εξετάσεις στο τέλος του εξαμήνου. Η υποβολή των ατομικών εργασιών γίνεται σε ηλεκτρονική μορφή μέχρι τη συγκεκριμένη ημερομηνία κατάθεσής τους μέσω του επόμενου συνδέσμου > UPLOAD.

Στο πεδίο Υour name πληκτρολογείτε το όνομά σας και τον αριθμό μητρώου. Αν στο τέλος της διαδικασίας υποβολής εμφανιστεί το μήνυμα Files are uploaded! τότε όλα έχουν πάει καλά και δεν χρειάζεται να ανησυχείτε για την ασφάλεια της εργασίας σας. Μπορείτε να ανεβάσετε ξεχωριστά αρχεία σε μία υποβολή, αλλά όχι φακέλους. Αν χρειαστεί να ανέβουν ολόκληροι φάκελοι που περιέχουν πολλά αρχεία (π.χ. ένα project του Reaper) τότε θα πρέπει να συμπιεστούν (zip, rar, 7z). Προσέξτε ότι μεγάλα αρχεία μπορεί να χρειάζονται αρκετή ώρα για να ανέβουν στον server.
Κάθε εργασία έχει συγκεκριμένη ημερομηνία και ώρα υποβολής. Υπάρχει βαθμολογική ποινή -10% για καθυστέρηση έως δύο ημερών και -20% για καθυστέρηση τριών ημερών (έως 23:59 μμ). Μετά το πέρας της τρίτης ημέρας η εργασία παίρνει το τίποτα.

Τι γίνεται αν δεν περάσω το μάθημα μέσα στο εξάμηνο;
Αυτό είναι εξαιρετικά σπάνιο, αν όμως συμβεί, τότε θα χρειαστεί να υποβάλλεις το σύνολο των εργασιών μέχρι τις 23:59 την ημέρα εξέτασης του μαθήματος τον Σεπτέμβρη. Σε αυτήν την περίπτωση οι εργασίες θα χρειαστεί να γίνουν όλες ξανά από την αρχή.

Τα βαθμολογικά κριτήρια υπάρχουν εδώ.
Παρακολούθηση

Υποχρεωτικές παρουσίες δεν παίρνονται στο μάθημα, παρότι αυτό έχει έντονο πρακτικό χαρακτήρα λόγω της φύσης του αντικειμένου. Όμως, η πιθανότητα να περάσει κάποιος/α το μάθημα χωρίς να συμμετέχει στην τάξη δεν είναι μεγάλη, αλλά και η γνώση που θα πάρει -υποβάλλοντας απλώς τις εργασίες ηλεκτρονικά- θα είναι μικρή.
Ενδεικτική Βιβλιογραφία
Bartlett & Bartlett (2009), Practical Recording Techniques, Focal Press.
Bregman, A. S. (2001), Auditory Scene Analysis: The Perceptual Organization of Sound, MIT Press.
Collins K, (2020), Studying Sound: A Theory and Practice of Sound Design, MIT Press.
Gervais, R. (2006), Home Recording Studio: Build It Like the Pros, Thomson Course Technology
Izhaki, R. (2008) Mixing audio: concepts, practices and tools, Focal, London.
Katz, B. (2007) Mastering Audio: the art and the science, Focal, London.
Owsinski, B. (1999) The Mixing Engineer’s Handbook, artistpro.
Senior M. (2019), Mixing Secrets for the Small Studio, Routledge.
Yewdall D.L (2013) Practical Art of Motion Picture Sound, 4th Edition, Routledge.
Μπορείτε να ψάξετε για τα βιβλία που σας ενδιαφέρουν μέσα απ’ τον ιστότοπο της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Αθηνών, https://opac.seab.gr